Fasthold interessen med Valeurs konsulenter

Fasthold interessen

 

Forbliv top-of-mind ved at pleje dine leads

Fasthold interessen med Valeurs salgskonsulenter. De fleste B2B-virksomheder oplever, at salgscyklussen bliver længere i de her år. Ikke mindst, hvis man arbejder med komplekse og dyre produkter, hvor salgsvinduet kun sjældent er åbent. Derfor er det blevet afgørende, at man sørger for at holde sin emneliste varm, også selvom de måske ikke er i købsmodus lige nu og her. For sandheden er, at 96% af de potentielle kunder, der besøger dit website, ikke er klar til at købe endnu.

 

Giv dine leads opmærksomhed

I Valeur har vi gode erfaringer med det, der på engelsk kaldes lead nurturing – altså det at pleje dine leads, og fasthold interessen indtil de er klar til at mødes eller få et tilbud. 

Tidligere kunne en sælger pleje sin emneliste ved at kigge forbi uanmeldt eller ringe op og sludre. Så nemt er det ikke længere. I dag skal man som potentiel leverandør have noget på hjerte – og noget at dele ud af. Det fungerer allerbedst, når man plejer sine leads med ny viden. 

Det kan være, at I har produceret et relevant whitepaper, som I gerne vil have lov at sende til dem. Det kan være, at I afholder en konference eller et webinar, I gerne vil invitere dem til. Det vigtigste i denne fase er, at I er mindre sælgende og mere givende.

 

Giv dine leads opmærksomhed

I mange virksomheder er lead nurturing en naturlig del af et marketing automation-setup. Det giver god mening, men i mange tilfælde kan der også være ræson (og forretning) i at supplere den automatiserede udsendelse af whitepapers og webinarer med en manuel opfølgning på telefon, mail eller via LinkedIn. 

Det er lige netop Valeurs kernekompetence at understøtte eksisterende salgs- og marketinginitiativer med en personlig opfølgning på tværs af kanaler. Både til de emner, I allerede har fået en permission på, men ikke mindst også til de emner, I gerne vil tættere på. 

Valeur fungerer på den måde som en forlænget arm, der naturligvis arbejder helt ind i maven på både jeres CRM-system og jeres marketing automation-værktøjer.

Kontakt Klaus Valeur på tlf. 26 84 62 12 eller på kl@valeurpublic.dk for at høre mere.