
Alt det du går glip af
Dine kunders behov og udfordringer er vigtigere end din salgstale
Det kan være at du tænker, jeg har stærke produkter der sælger, og jeg kender mit kram. Er det ikke vigtigt for potentielle kunder, at vide hvad jeg ved, så de nemmere kan forstå hvordan jeg kan hjælpe dem?
Ikke nødvendigvis. Her er 3 ting du går glip af, når du taler for meget.
1. Muligheden for at bygge tillid
Købere har en tendens til at købe fra folk, som de godt kan lide. De lytter og tager imod råd fra folk, som de godt kan lide. Hvis du taler for meget, mister du budskabet af det, der er vigtigt for kunden, og samtidig mister din virksomhed en potentielt berigende kunderelation.
Mange elsker at tale om sig selv, og fortælle sine egne historier. Men gør du det, risikerer du at dine kunder føler sig ignoreret, irriteret og ikke hørt. Når du fokuserer på tillid, giver du dine kunder et indtryk af, at du er autentisk og involveret i deres mål om problemløsning.
2. Opdage behov og udfordringer
I starten af en dialog med en potentiel kunde, er mange sælgere overbevist om hvad de kan gøre for at hjælpe den specifikke kunde, men mange af dem aner slet ikke hvad kunden rent faktisk står og mangler. Hvis det kun er dig der taler, kan du kun
gætte på, hvilke af jeres produkter, der kan give den specifikke kunde mest værdi.
Ved at du giver kunden lov til at tale mere, får du også muligheden for at skabe noget unikt for den specifikke kunde og deres behov. Samtidig lærer du også om alle deres mangler, så du nemmere kan opnå mersalg.

3. Muligheden for at demonstrere hvordan det er, at arbejde samme med dig
Det er en gylden mulighed for, at vise potentielle kunder hvordan et samarbejde vil være med dig og din virksomhed. Når du lytter, viser du samtidig også interesse i kundens udfordringer, og stiller spørgsmål som giver dig en værdifuld indsigt. Dermed giver du kunden et indblik i hvem du i virkeligheden er, og hvor involveret du er i deres sag.
Mangler du en der lytter til jeres kunder, og samtidig åbner nye døre for din virksomhed? Kontakt Valeur i dag, og hør hvordan vi kan hjælpe med mødebooking.